Per la unitat d'acció dels partits progressistes valencians.

Unitat4

Els i les que signem aquest manifest, que farem arribar als mitjans de comunicació i als partits progressistes, som gent compromesa amb les idees de progrés i volem donar suport a la necessària entesa de l'esquerra per fer front real a les polítiques neoliberals i corruptes del PP.

Al País Valencià les polítiques del PP...

Han desfet el nostre territori. Les agressions urbanístiques, la manca de sensibilitat en la protecció del medi natural i l'execució de projectes tan absurds com ruïnosos, han estat una constant en la seua gestió.

Han desfet el nostre teixit industrial i laboral. L'augment insuportable de l'atur, la manca de ajudes a les petites i mitjanes empreses front a les grans empreses especuladores, l'abandonament de la nostra indústria tradicional i l'augment de les polítiques especuladores front a les productives, han empobrit la majoria social del nostre poble i enriquit encara més a una cada cop més minoritària classe dominant.

Han desmantellat per complet els serveis públics. Els retalls en sanitat, en educació, en serveis socials, en prestacions, en ajudes a la dependència, i la privatització constant de totes les àrees públiques, estan condemnant al conjunt de la nostra societat a perdre els drets que al llarg de molts anys de lluita s'havien assolit.

Han atemptat a la dignitat de tots els valencians . El menyspreu a la nostra llengua i cultura, la manipulació i posterior eliminació de RTVV, els casos de corrupció manifesta, la tant nefasta i continuada difusió d'una imatge caòtica de les nostres institucions, són realitats que projecten a la resta del món una visió vergonyosa dels valencians.

Per tot açò, i moltes coses més que es podrien afegir a la llarga llista de despropòsits i barbaritats que ha fet el PP a casa nostra al llarg d’aquests 18 anys, els sotasignats entenem que tenim l’obligació cívica i política d’assegurar la possibilitat de desplaçar definitivament al PP del govern de la Generalitat i dels municipis. Així, davant les properes eleccions municipals i autonòmiques, que tal i com indiquen totes les enquestes que a hores d'ara s'han fet públiques apunten a una majoria electoral del conjunt de les forces progressistes, exigim:

1.- Que els partits polítics, amb representació parlamentària a les Corts Valencianes, que representen actualment la pluralitat de l'esquerra al País Valencià (PSPV-PSOE, EUPV, Compromís) manifesten obertament la seua voluntat sincera i ferma d'arribar a acords programàtics i de govern si obtenen la suma suficient per desbancar a la dreta del poder institucional.

2.- Que comencen a treballar en la redacció d'un acord de mínims per donar contingut a l'acció d'una veritable política alternativa a la que ha fet la dreta, amb l'objectiu de fer una veritable regeneració democràtica i política.

3.- Que aquest acord de mínims tinga com a prioritari la defensa dels drets que defineixen la societat de justícia i igualtat que reclama la majoria: educació pública de qualitat, sanitat pública a l'abast de tothom, serveis socials ben dotats per arribar dignament a aquells que ho necessiten, polítiques actives per recuperar la indústria productiva i facilitar l'accés al treball, polítiques actives per facilitar un habitatge digne per a tots els ciutadans, polítiques participatives, polítiques bel·ligerants contra la corrupció, fiscalitat progressiva i ús escrupolosament transparent dels recursos econòmics, polítiques educatives i culturals per enfortir l’autoestima i la identitat dels valencians: llengua, música, teatre, mitjans de comunicació...

4.- Que l'elaboració d'aquest acord de mínims siga participat per les entitats i associacions que han estat al carrer en defensa dels drets que ha xafigat el PP (Plataformes en defensa de la sanitat pública, de l'educació pública i valenciana, en defensa de la llei de la dependència, dels afectats per les hipoteques, dels drets laborals, etc...).

5.- Gràcies a un acord entre les forces de progrés d’Alcoi (PSOE-PSPV, EUPV-L'Entesa i Compromís), fou possible en les darreres eleccions municipals desbancar al PP. Malauradament, aquest acord no va tindre la continuïtat desitjada per desencontres posteriors. Molts alcoians i alcoianes lamentem profundament aquest trencament i exigim que reflexionen per recuperar la confiança perduda, que tots tres partits/coalicions facen autocrítica i, pensant en els interessos dels alcoians i alcoianes, treballen per refer el pacte i reinicien gestos d'aproximació i col·laboració per enfortir l'acció de govern. L’experiència d’Alcoi hauria de servir per no cometre les mateixes errades de cara a les properes eleccions a les Corts Valencianes del 2015.

Els signataris d’aquest manifest estem convençuts que, ara més que mai, ens cal treballar de valent per aconseguir un pacte de govern sensat, intel·ligent i estable entre els partits progressistes. Nosaltres apostem decididament per aquest repte, tant esperançador com necessari per al nostre País Valencià i també per a ciutat com ara Alcoi. Només així, amb pactes progressistes, ens podrem llevar de sobre els governs corruptes del PP que ens han portat als valencians a ser la riota de tots, la comunitat més endeutada, la més mal finançada i també la més corrupta.

PLATAFORMA PER LA UNITAT DELS PARTITS PROGRESSISTES VALENCIANS

Alcoi, País Valencià, 2014.